Kategoria: ZdrowieArtykuł autorstwa: 31 lipca 20170 komentarzy

Oddawanie krwi a odchudzanie?

Oddawanie krwi to świetny pomysł na pomoc potrzebującym. Oddając swoją krew spalisz trochę kalorii i Twoja waga spadnie o niecałe pół kilograma, ale nie są to powody, dla których powinieneś decydować się na donację krwi.

Waga krwi i kalorie

Standardowa dawka krwi, która zostaje oddawana podczas donacji to 450ml, czyli niespełna pół kilograma. Jednak organizm już w ciągu 24 godzin wyprodukuje całość brakującej krwi, a podczas tego procesu zużyje około 600-700 kalorii – tak obliczyli naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego. Nie jest to zbyt dużo, pamiętaj jednak, że po oddaniu krwi powinieneś dobrze się odżywić, żeby krew została wyprodukowana na nowo. Następny raz oddać krew możesz dopiero po 2 miesiącach.

Dieta a oddawanie krwi

Jeśli ostatnio straciłeś/aś dużo na wadze albo jesteś bardzo szczupłej postury to niekoniecznie możesz być w stanie oddać krew. Minimalna waga przy oddawaniu krwi to 50kg, a dodatkowe restrykcje dotyczą ludzi poniżej 18 roku życia.

Jeśli utrzymujesz bardzo restrykcyjną dietę odchudzającą, to również możesz nie być dopuszczony do oddania krwi. W tym celu należy utrzymywać dobry poziom żelaza w swojej diecie. Twoja krew zostanie jednak przebadana przez aktem donacji, żeby sprawdzić, czy masz odpowiednią ilość czerwonych krwinek. Przed samą donacją krwi należy odżywić się nietłustym jedzeniem.

Dodaj komentarz