Kategoria: MotoryzacjaArtykuł autorstwa: 31 grudnia 20160 komentarzy

Serwis BMW X3 E83 – najczęstsze awarie kultowego modelu

Niemiecka marka BMW słynie na całym świecie z produkcji ekskluzywnych suv-ów, które osiągają imponujące prędkości. Niestety zakup tych nowszych modeli wciąż okazuje się za dużym wydatkiem dla osób z portfelem o przeciętnej grubości. Dlatego rynek wtórny kusi ofertami starszych modeli, np. X3 E83. Z jakimi awariami trzeba się liczyć decydując się na zakup takiego pojazdu?

Wielkie wejście na rynek

Model BMW X3 E83 swoją premierę miał już dawno temu – w 2003 roku. Pojawił się na rynku jako przystępniejsza w cenie kontrpropozycja dla modelu X5. To jeden z pierwszych zwrotnych SUV-ów wyższej klasy. W 2006 roku model ten przeszedł małe odświeżenie wizerunku w postaci nowego nadwozia. Co więcej, marka BMW sukcesywnie zwiększała również moc silnika. W roku 2010 producent zaprzestał produkcji BMW E83.

Serwis BMW X3 E83 – częste awarie

W przypadku modelu BMW X3 E83 niestety pojawiają się problemy z silnikiem diesla. Silniki wysokoprężne miewają dość często usterki, których naprawy są bardzo drogie. Z tego względu, że model ten ma już swoje lata, pojazdy dostępne na rynku wtórnym mają zazwyczaj spory przebieg. Tymczasem BMW X3 E83 z dużą liczbą kilometrów na liczniki bardzo często wymagają serwisowania dwumasowego koła zamachowego i wtryskiwaczy.

Warto w tym miejscu podkreślić, że największą bezawaryjnością wyróżnia się 3-litrowa 204-konna wersja R6. Niemniej jednak, nawet i w jej przypadku trzeba brać pod uwagę serwis wspomnianych elementów.

Na co zwrócić uwagę przed zakupem?

W przypadku, gdy zdecydujemy się na zakup modelu X3 E83 każdy zaproponowany samochód warto sprawdzić kilka razy. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na szczelność przewodów intercoolera. Dobrze będzie również zlecić specjalistom przebadanie napędu xDrive. Jeżeli w samochodzie, który nabędziemy napęd będzie szwankować, za jego naprawę przyjdzie nam zapłacić pokaźną sumę.
Kolejne słabe punkty modelu BMW X3 E83 to słabej jakości plastik we wnętrzu starszych pojazdów, mało wytrzymały akumulator, a także nietrwały pasek napędu klimatyzacji.

Pomimo szeregu wad, model BMW X3 E83 chwali wielu kierowców. Pamiętajmy jednak, że tak jak każdy inny model BMW, tak i ten najlepiej jest naprawiać w wyspecjalizowanych w tej marce serwisach. Nie oznacza to jednak, że jesteśmy skazani na drogie serwisy autoryzowane. W Warszawie funkcjonuje co najmniej kilka serwisów niezależnych (np. serwis Autoreduta), które naprawiają BMW zgodnie ze specyfikacją producenta, pracują na najlepszym sprzęcie, a w swoim zespole mają znakomitych fachowców.

Dodaj komentarz