Kategoria: ZdrowieArtykuł autorstwa: 5 stycznia 20170 komentarzy

Śniadanie na wynos – rozwiązanie dla zabieganych

Czy można jeść zdrowo, zamawiając śniadanie na wynos? Oczywiście! Przekonasz się o tym, dzięki temu artykułowi.

Dietetycy są jednomyślni: śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dlaczego? Ponieważ ostatni raz przed śniadaniem jedliśmy jakieś 10-14 h wcześniej. W trakcie nocy nasz organizm zużywa wiele związków niezbędnych do prawidłowego funkcjonowanie naszego organizmu. Niestety dzisiejszy świat zmusza nas do pośpiechu i wiele z nas zwyczajnie nie ma czasu na spożycie tego posiłku. Rozwiązaniem jest pełnowartościowe śniadanie na wynos.

Śniadanie na wynos sprzyjające pracy mózgu

Po jakim śniadaniu najlepiej się myśli? Przede wszystkim tym bez nadmiarów tłuszczu. Naukowcy powtarzają, że tłuszcz skutecznie kurczy mózg, dowiedli tego na podstawie testów sprawdzających pamięć u osób, które spożywają go w nadmiernych ilościach. Z tego powodu należy unikać jedzenia przetworzonego, smażonego i proszku. Co w takim razie należy jeść? Warto wziąć śniadanie na wynos skomponowane przez dietetyka, czyli lekkie i niskokaloryczne. Powinno być bogate w witaminę B, czyli zawierać rybę, orzechy, ziarna zbóż, jajka czy nabiał.

Dające energię śniadanie na wynos

Jeśli zależy Ci na zdrowym posiłku, który będzie dawał poczucie sytości przez cały poranek, to postaw na śniadanie na wynos z dużą zawartością błonnika (np. granole). Dzięki takiemu dobremu śniadaniu potrzeba podjadania między posiłkami zostanie uśmierzona aż do godzin popołudniowych. Podobne działanie ma banan, który dzięki zawartości skrobi opornej, nietrawionej do glukozy w początkowych partiach układu trawiennego, ale ulegającej fermentacji dopiero w jelitach, daje uczucie pełności i zapewniając energię na pierwszą połowę dnia.

Śniadanie na wynos dla osób na diecie

Jesz w pośpiechu i w dodatku nie zwracasz uwagi na to, żeby Twoje śniadanie na wynos było lekkie i pełnowartościowe? Popełniasz duży błąd, ponieważ narażasz się na to, że szybko przybierzesz zbędne kilogramy. Z czego powinno składać się Twoje śniadanie na wynos? Postaw na witaminy zawarte w owocach i warzywach, błonnik, białko i węglowodany. Takie pełnowartościowe śniadania na wynos serwują lokale współpracujące z dietetykami. W Warszawie do takich miejsc należy Jajko Bistro Cafe&Księgarnia przy Krakowskim Przedmieściu.

Nawet jeśli jesteś zabiegany i nie masz czasu myśleć o diecie, warto zadbać o to, żeby najważniejszy posiłek dnia, czyli śniadanie, zjeść z myślą o swoim organizmie. Weź śniadanie na wynos, żeby nie jeść w biegu oraz postaw na sprawdzony lokal, który serwuje wyłącznie zdrowe, zbilansowane posiłki.

Dodaj komentarz