Kategoria: BiznesArtykuł autorstwa: 2 października 20142 komentarze

Jak założyć własną agencję reklamową?

Pasjonujesz się reklamową, lubisz pracować z ludźmi, masz głowę pełną pomysłów i nie obawiasz się nowych wyzwań? To znak, że powinieneś poważnie pomyśleć o założeniu własnej agencji reklamowej.

Zakres działania

Na początku warto zastanowić się, jaki będzie zakres usług oferowanych klientom przez naszą agencję. Może ona bowiem specjalizować się w reklamie internetowej, telewizyjnej, radiowej, outdoorowej, indoorowej czy też oferować kompleksowe usługi z zakresu kreacji, planowania i przeprowadzania kampanii rekamowych. Pamiętajmy także, że na rynku usług reklamowych panuje obecnie ogromna konkurencja. Rozważmy zatem, czy nasze usługi chcemy świadczyć dla klientów z całej Polski czy też skupić się na działaniach lokalnych. Przykładowo, agencja reklamowa w Łodzi posiadać będzie znacznie większą konkurencję na rynku lokalnym niż firma o tym samym profilu działalności, funkcjonująca w kilka razy mniejszym Rzeszowie.

Formalności

Pierwszym krokiem, który musimy wykonać, by nasza agencja reklamowa mogła zacząć funkcjonować, jest jej zarejestrowanie w urzędzie. Wypełnić musimy wówczas formularz CEIDG-1 stanowiący jednocześnie zgłoszenie rejestracyjne do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i do Urzędu Skarbowego. Jeżeli początkowo planujemy prowadzić jednoosobową działalność gospodarczą, w ciągu siedmiu dni od zarejestrowania firmy w urzędzie musimy zgłosić się do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Gdy będziemy opłacać podatek VAT, udać musimy się także do Urzędu Skarbowego.

Koszty

Jeżeli prowadzimy jednoosobową działalność gospodarczą i posiadamy wiedzę na temat prowadzenia kampanii reklamowych, koszty jakie będziemy musieli ponieść na samym początku funkcjonowania naszej firmy są niewielkie. Każda agencja reklamowa z prawdziwego zdarzenia posiadać powinna swoją stronę internetową, fanpage oraz wizytówki. Aby obniżyć koszt ich produkcji, warto poprosić o pomoc zaprzyjaźnionych freelancerów. Jako że działalność reklamową świadczyć możemy we własnym domu, bez konieczności osobistych spotkań z klientami, wystarczy, że posiadamy biurko lub stół, komputer z dostępem do Internetu oraz telefon. Gdy zależy nam na poszerzeniu naszych kompetencji, warto udać się na specjalistyczny kurs, na przykład z zakresu prowadzenia kampanii AdWords. Zadbać musimy także o obsługę księgową naszej firmy.

2 komentarze "Jak założyć własną agencję reklamową?"

Trackback | Kanał RSS komentarzy

  1. Ania napisał(a):

    jak dla mnie artykuł nie wyczerpuje tematu i brakuje np. kwestii podatkowych, które przecież na poczatku są bardzo istotne!

  2. Artek napisał(a):

    Jest to niewątpliwie ciekawy temat, gdyby ktoś chciał rozszerzyć wiedzę to zapraszam tu http://poradnik.wfirma.pl/-jak-zalozyc-agencje-reklamowa

Dodaj komentarz