Strona główna Zdrowie Jak ćwiczyć mięśnie twarzy?

Jak ćwiczyć mięśnie twarzy?

przez MagdaG

Cwiczenie mięśni twarzy czy też jogi twarzy to świetny sposób na ujędrnienie skóry i pozbycie się zmarszczek. Pomoże to także zniwelować napięcie mięśniowe. Warto wykonywać tych parę ćwiczeń twarzy przy okazji codziennych czynności, a efekty powinny być widoczne już po kilku tygodniach.

Krok 1: Znajdź miejsce w domu, gdzie możesz być sam i czujesz się komfortowo. Niektóre ćwiczenia izometryczne, mięśni twarzy mogą wyglądać dziwnie na początku. Usiądź swobodnie w fotelu, przyjmując dobrą postawę ciała.

2: Rozciągnij kark przed ćwiczeniami mięśni twarzy. Wszystkie te ruchy powinny być wykonane powolnie, przy głębokim oddechu. Schyl głowę i potem ją podnieś, zrób tak kilka razy.
Powoli rusz swoją brodą z jednej łopatki przez klatkę piersiową do drugiej łopatki.
Przesuń głowę tak, aby móc patrzeć nad ramieniem i trzymaj głowę w takiej pozycji przez 5 sekund. Potem dwukrotnie powtórz.
Odchyl głowę w prawo tak, jakbyś chciał głowę położyć na ramieniu, aby odpocząć. Przytrzymaj ją w takiej pozycji przez 10 sekund. Powtórz na lewym ramieniu, a potem powróć do pozycji neutralnej, aby zacząć ćwiczenia mięśni twarzy.

3: Trzymając głowę prosto, spoglądnij możliwie najdalej w prawo przez 5 sekund, a potem przesuń oczy na lewą stronę i też trzymaj je tak 5 sekund.

  • Patrz do góry przez 5 sekund, a potem w dół też przez 5 sekund. Patrz na ukos przez 5 sekund w każdym kierunku. Powtórz od 2 do 10 razy w każdą stronę.
  • Trening ten pomoże zredukować opadanie powiek i odświeża oczy, jeśli pracujesz na komputerze lub oglądasz telewizje przez dłuższe okresy czasu. Możesz też zrobić to ćwiczenie przy zamkniętych oczach.

4: Wytknij swój język tak daleko, jak możesz. Trzymaj go tak przez 60 sekund.

5: Podnieś swoje brwi do góry i trzymaj je tak przez 5 sekund. Otwórz oczy tak szeroko, jak umiesz i pozwól zmarszczyć brwi. Powtórz tak 5 razy.

6: Otwórz oczy szeroko, w pozycji takiej, jakbyś został zaskoczony. Staraj się nie podnosić brwi. Powtórz 5 razy.

7: Patrz na sufit. Zmarszcz twarz tak, jakbyś chciał kogoś pocałować. Przytrzymaj tak przez 5 sekund i powtórz 5 razy.

  • Wytknij język 5 razy podczas patrzenia w sufit. Pozwoli to rozciągnąć i wzmocnić mięśnie karku. Powróć do pozycji neutralnej, aby kontynuować ćwiczenia.

8: Wykonaj ćwiczenie głębokich oddechów. Za każdym razem, kiedy robisz wdech, zmarszcz usta i wydmuchaj powietrze, tak jakbyś chciał kogoś pocałować. Zrób tak od 30 sekund do minuty.

9: Umieść 3 palce na górze swojej prawej kości policzkowej. Naciśnij lekko w dół. Uśmiechnij się, aby ją podnieść tak bardzo, jak to możliwe.

  • Powtórz na każdej stronie 3 razy, trzymając tak przez 5 sekund.

You may also like

Zostaw komentarz